Om allt slutar fungera samtidigt och du får felmeddelanden eller varningar oavsett vad du gör, betyder det troligen att din session har gått ut (du är alltså inte längre inloggad i systemet).


Lösning: starta en ny session

  1. Stäng fliken du arbetar i.

  2. Öppna Mitt Kontor på nytt.

  3. Logga in igen.


Efter inloggning ska allt fungera som vanligt igen.

Exempel:




Vill du dubbelkolla att det verkligen är sessionen som gått ut?

Du kan kontrollera detta i webbläsarens utvecklarverktyg:

  1. Tryck F12 (eller högerklicka → “Inspektera”).

  2. Gå till fliken Network.

  3. Välj underfliken Fetch/XHR. (Valfritt)

  4. Låt den vara öppen medan du försöker göra något som ger felmeddelande.

Om du ser en rad med ett rött kryss och statuskod 403 Forbidden, betyder det att sessionen har gått ut.




Såhär ser det ut när man valt Network tabben i Microsoft Edge.