Om allt i Mitt Kontor slutar fungera samtidigt, och du får felmeddelanden eller varningar oavsett vad du försöker göra, beror det troligtvis på att din session har gått ut.
Det betyder att du inte längre är inloggad i systemet.
Lösning: starta en ny session
- Stäng fliken du arbetar i.
- Öppna Mitt Kontor på nytt.
- Logga in igen.
Efter inloggning ska allt fungera som vanligt igen.
Vill du kontrollera att sessionen verkligen har gått ut?
Om du vill dubbelkolla att problemet beror på en utgången session kan du göra så här:
- Tryck på F12 på tangentbordet (eller högerklicka → Inspektera).
- Gå till fliken Network.
- Välj underfliken Fetch/XHR (valfritt).
- Låt fönstret vara öppet medan du försöker göra något som ger felmeddelande.
- Om du ser en rad med ett rött kryss och statuskod 403 Forbidden, betyder det att sessionen har gått ut.
Tips: Så här ser det ut i Microsoft Edge när du har valt fliken Network i utvecklarverktygen.
