Om du har problem med att logga in i Mitt Kontor, kan du testa följande steg för att lösa det:
1. Kontrollera e-postadress och lösenord
Dubbelkolla att du använder rätt e-postadress och korrekt lösenord när du loggar in.
Om du är osäker – klicka på "Glömt lösenord" på inloggningssidan och följ aktiveringslänken som skickas till din e-post.
Tips:
Lösenordet i Mitt Kontor måste innehålla:
- minst 1 versal (stor bokstav)
- minst 2 gemener (små bokstäver)
- minst 2 siffror
2. Sidan laddas inte (blank sida)
Om sidan inte visas när du försöker logga in kan du uppdatera webbläsaren manuellt:
Windows: Tryck Ctrl + F5
Mac: Tryck ⌘ (Kommando) + Shift + R
Detta rensar cachen och laddar om sidan.
3. Du loggar in – men Mitt Kontor är helt blankt
Du har loggat in men inget innehåll visas beror det ofta på att du har loggat in med en gammal e-postadress.
Kontakta din rådgivare och kontrollera vilken e-postadress som är registrerad i systemet.
Logga sedan in med just den e-postadressen.
4. Problem efter att du bytt lösenord
Om du får meddelandet ”fel lösenord” efter att du återställt lösenordet kan det bero på att webbläsaren fortfarande försöker använda det sparade lösenordet från tidigare.
Så här tar du bort det sparade lösenordet i Google Chrome:
- Klicka på profilikonen uppe till höger i Chrome (bredvid de tre prickarna).
- Om du inte har en profilbild visas en cirkel med en bokstav i stället.
- Välj Lösenord (nyckel-ikonen) i menyn.
- Leta upp raden som innehåller mittkontor.ludvig.se eller mk2.ludvig.se.
- Klicka på de tre punkterna till höger om raden och välj Ta bort.
Försök sedan att logga in igen.
5. Rekommenderad webbläsare
För bästa upplevelse rekommenderar vi att du använder Google Chrome.